.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمزمه های عملی شدن هشدار احمدی نژاد

در حالی که با کوتاه آمدن مجلس، اختیار دخل و خرج درآمدهای ناشی از اجرایی کردن لایحه هدفمند کردن یارانه‌‌ها، کاملا به دولت سپرده شده است، باز هم دولت از این راضی نبوده و با توجه به تهدیدی که آقای رئیس‌جمهور کرده بودند، احتمالا این لایحه به مرحله اجرا درنیاید.

در همین حال یک منبع آگاه، از گله دولت از روند تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس خبر داد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: در روند تصویب این لایحه، نمایندگان مجلس در ماده 16 مصوب کرده اند که دولت موظف است همه‌ درآمدها و هزینه‌های به دست آمده از هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه سالانه کشور منظور نماید که این امر برخلاف نظر و خواسته رئیس‌جمهور و دولت بوده و در صورتی که مجلس چاره‌ای نیندیشد، حتی احتمال بازگرداندن لایحه از سوی دولت وجود دارد.

بنابر این گزارش، رئیس‌جمهور هنگام حضور سرزده در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده بود که «اما به شما می‌گویم اگر این به بودجه سالانه بند شود، دولت زیر بار این مسئولیت نمی‌رود. ما در دولت تصمیم گرفتیم و من یادداشت دولت را به رئیس محترم مجلس خواهم داد. اگر این طرح به بودجه سالانه بند شود، ما لایحه را پس می‌گیریم، چرا که این کار نشدنی است».

با این حال، نمایندگان مجلس، ماده 16 لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را با 151 رأی موافق به تصویب رساندند که بر پایه این ماده، دولت مجاز شد، در راستای اجرای این قانون، وجوه به دست آمده را به ردیف درآمدی مربوطه مندرج در قانون بودجه کل کشور، واریز و معادل صددرصد اعتبار با نام «اعتبارات موضوع هدفمند سازی یارانه‌ها (درآمد هزینه) را هزینه کند.

گفتنی است، احمد توکلی نیز امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرده که با توجه به مباحث مطروحه درباره لایحه هدفمندی یارانه ها، 99 درصد شورای نگهبان، مواد 16، 14 و 13 این لایحه را رد خواهد کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.